شرکت اعضای حزب مردم بلوچستان و قرائت متن پیام حزب، در مراسم یادمان سی و دومین سالگرد شهادت دکتر محمد صادق شرفکندی/ ویدیو و تصاویر

بزرگداشت سی و دومین سالگرد شهادت دکتر محمد صادق شرفکندی

17 سپتامبر ھر سال سالگرد شهادت دکتر محمد صادق شرفکندی دبیر کل حزب دموکرات کوردستان ایران است. سی و دومین سالگرد قتل حکومتی دکتر شرفکندی مصادف با سالگرد قتل حکومتی ژینا امینی توسط چماق به دستان آتش به اختیار نظام میباشد. قتل ژینا جرقه‌ای بود بَر انبار باروت ۴۴ سال خشم مردمانی که از رژیم ولایی به تنگ آمده بودند۔ اعتراضاتی که با شعار ” زن، زندگی، آزادی” از زادگاه ژینا شروع شد و سرتاسر جغرافیای ایران را فرا گرفت، پایه های نظام جمهوری کشتار و ترور اسلامی را لرزاند و هیمنه پوشالی آنرا از میان برد.
دکتر شرفکندی از جمله رهبران با تدبیر حزب دموکرات کوردستان ایران بود که ویژگی‌های رهبری منحصر به فرد خود را داشت و توانست خلاءِ ناشی از فقدان دکتر قاسملو را پر نماید و حزب را به صورت هدفمند و بسیار شایسته‌ای مدیریت نماید.
ترور دکتر شرفکندی و ھمراھان؛ آقایان فتاح عبدلی، همایون اردلان و شخصیت همراه غیر کرد آن‌ها آقای نوری دهکردی در هفدهم سپتامبر سال 1992 در رستوران میکونوسِ برلین، توسط تروریست‌ها و به دستور سرکردگان رژیم فرقه گرای آخوندی، که از تأثیرگذاری فعالیت‌های او بر جنبش حق طلبانه‌ی کوردستان به هراس افتاده بودند عملی گردید.
ترور شخصیت‌های سیاسی در خارج از کشور به خصوص در اتحادیه‌ی اروپا پیامدهای سیاسی و دیپلماتیک سنگینی را در بر دارد، اما با این حال، اثرگذاری حزب دموکرات کوردستان تحت رهبری دکتر شرفکندی، در تضعیف پایه‌های رژیم به قدری بوده است که رژیم حاضر به قبول چنین هزینه‌ی سنگینی شده است.
حزب دموکرات کوردستان ایران، حزبی شناخته شده نه تنھا در ایران و منطقه، که در مجامع بین‌المللی و در عرصه‌ی مبارزات مدنیِ حق طلبانه و مساوات جویانه، به عنوان حزبی فعال، مورد اعتماد، متعهد و مسئولیت پذیر است و در میان اپوزیسیون ایرانی و مجامع بین‌المللی جایگاه کاملا شناخته شده را صاحب است۔
حزب مردم بلوچستان با احترام به تمامی ی شهدای ملت کورد، در سالروز یادواره ی شھادت دکتر شرفکندی بزرگوار، ھمدردری خود را خدمت تمامی ملت کورد و بویژه مبارزان حزب دموکرات کوردستان ایران از صمیم قلب ابراز میدارد۔
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
حزب مردم بلوچستان 22 سپتامبر 2024

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا