برگزاری تظاهرات توسط حزب مردم بلوچستان در شهر استکهلم به مناسبت دومین سالگرد جمعه خونین زاهدان و کشتار در خاش/ تصاویر و ویدیو

روز شنبه در تاریخ ۰۵/۱۰/۲۰۲۴ میلادی برابر است با ۱۴/۰۷/۱۴۰۳ هجری شمسی

حزب مردم بلوچستان همراه با حمایت تعدادی فعالین سیاسی و مدنی (برمش سازمان زنان بلوچستان، کمپین برای آزادی توماج صالحی ودیگر زندانیان سیاسی، کمیته بین المللی علیه اعدام) و احزاب های سیاسی و ملیتهای تحت ستم در ایران دومین سالگرد جمعه خونین زاهدان و خاش را برگزار کرد .

جمعه خونین زاهدان و خاش روزی سیاه برای مردم در بلوچستان نامگذاری شده در این روز مردم بلوچستان با تظاهراتی مسالمت آمیز به خیابان آمدند و خواستار مجازات سرهنگ کوچکزائی شدند که دختر جوانی پانزده ساله مورد تجاوز ایشان قرار گرفته بود.

اما رژیم جمهوری اسلامی برعکس مردم عمل کرد بجای مجازات سرهنگ کوچکزائی، بیش ۱۰۰ نفر را به رگبار مستقیم تیر جنگی کشت و بیش از سیصد نفر را زخمی کرد و بیش از هزار نفر را به زندانهای مخوف و طویل المدت زندانی کرد و این روز سیاه هرگز از یاد مردم بلوچستان نمی رود .

حزب مردم بلوچستان در این تجمع اعتراضی و یادمانی در شهر استکهلم،  خواستار مجازات آمران و عاملان جنایتهای کشتار جمعه های خاش و زاهدان شد و از جامعه جهانی خواست،  که رژیم جمهوری اسلامی را در مورد کشتار مستقیم بی گناه کودکان و زنان را، در بلوچستان پاسخگو کند .

حزب مردم بلوچستان شاخه سوئد

 

   

 

 

 

     

     

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا