برگزاری دومین سالگرد قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی در شهر کلن- آلمان ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۴/ ویدیو و تصاویر

امروز در شهر کلن آلمان، دومین سالگرد قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی با حضور جمعی از آزادی‌خواهان، خانواده‌های داغدار و فعالان حقوق بشری برگزار شد. این مراسم که با حضور برخی از اعضای حزب مردم بلوچستان، از جمله آقای محمود شیخ‌زاده و حمید جلالی نارویی، برگزار شد، با برنامه‌های متنوع و شعارهای ضد حکومتی همراه بود.

شرکت‌کنندگان در این گردهمایی با سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی ایران، اعتراض خود را نسبت به نقض حقوق بشر و اقدامات سرکوبگرانه حکومت اعلام کردند. از جمله خواسته‌های اصلی حضار، بایکوت رژیم جمهوری اسلامی از سوی سازمان‌های بین‌المللی و دولت آلمان بود. در بیانیه‌ای که در پایان مراسم قرائت شد، بر لزوم فشارهای بیشتر دیپلماتیک و اقتصادی علیه حکومت جمهوری اسلامی تأکید شد.

این مراسم در فضایی همراه با یادآوری خاطره ژینا امینی و دیگر قربانیان سرکوب‌های حکومتی ایران برگزار شد و تلاش شد تا صدای اعتراض مردم ایران علیه نقض حقوق بشر به گوش جامعه جهانی برسد.

ژینا امینی، جوان ۲۲ ساله‌ای که در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و در پی ضرب و شتم در بازداشتگاه جان خود را از دست داد، به نمادی از مبارزات زنان و جوانان ایران علیه ظلم و سرکوب تبدیل شده است.

 

 

 

   

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا