ویدیو و گزارش از مراسم: برگزاری یک سمینار از طرف سازمان زنان کردستان در سوئد با حضور دبیرکل حزب مردم بلوچستان

به گزارش رسانک، روز شنبه ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳، یک سمینار با حضور فعالان سیاسی، حقوق بشری و رسانه‌ای از ملیت های مختلف ساکن ایران در سالگرد انقلاب “ژینا امینی” در شهر استکهلم سوئد برگزار شد.

در این سمینار که “ناصر بلیده ای”، دبیرکل حزب مردم بلوچستان نیز حضور داشت، فعالان سیاسی به بحث و تبادل نظر پرداختند و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

«ناصر بلیده‌ای» در این سمینار یک روزه در مورد خیزش انقلابی زن، زندگی، آزادی و اهمیت و دست آورده‌ های آن بخصوص در بلوچستان پرداخت و گفت: همه ما وظیفه داریم که این انقلاب را بخاطر کسانی که جان خودشان را فدا کردند، نیمه‌کاره رها نکنیم. دبیرکل حزب مردم بلوچستان افزود: هویت ژینا آن چیزی که جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی خود تعریف کرده هم از لحاظ مذهبی و هم از لحاظ ملی متفاوت بود و این خود نشانگر تبعیضات موجود در ایران از لحاظ فرهنگی و‌ ملی می‌باشد و خود باعث شده تا جامعه متکثر ایران به این جنبش بپیوندند. در یک جامعه متکثر ایجاد اتحاد کار راحتی نیست و نیاز است تا روی آن کار بشود. ناصر بلیده‌ای ادامه داد: جامعه ایران و ملت‌های تحت ستم نمی‌توانند به عقب برگردند و مانند گذشته و ان چيزی که قبل بوده حکومت را انتخاب کنند زیرا ملت ها راهی جز حرکت رو به جلو ندارند. مطرح کردن حقوق اساسی ملت های داخل ایران حرکتی اجتناب‌ناپذیر است و اگر می‌خواهیم به عدالت برسیم بهتر است به حقوق همه آنان‌ که اکنون تحت عنوان ملت های به حاشیه رانده شده نام برده می‌شوند، فکر شود.

وی افزود: ملت های کورد و بلوچ بیشترین کشته ها را در طول این انقلاب متحمل شده‌اند ولی حرف کسانی که رسانه ها در دستشان است بیشتر شنیده شده و این مسئله‌ای است که نمی‌توان به آن توجه نداشت. ما زمانی موفق خواهیم شد که بتوانیم خواسته‌های همه ملت ها را مطرح و برآورده کنیم زیرا اگر قرار باشد در آینده نیز این ملت با مشکلات مشابه کنونی دست و‌پنجه نرم کنند، بنابراین مبارزه معنایی نخواهد داشت. دبیرکل حزب مردم بلوچستان اظهار داشت: سیاست، میدان ممکنات است و راهکار‌هایی بایستی ارائه شود که مشکلات موجود دوباره گریبان‌گیر این افراد نشود. مسائلی مانند حق تعیین سرنوشت نیز بسیار مهم هستند که در راهکارهای گذر از جمهوری اسلامی بایستی چشم‌پوشی نشوند و مطرح شوند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا